Program
Moduł I: komunikacja niewerbalna a budowanie relacji
- znaczenie komunikacji niewerbalnej w komunikacji
- budowanie i rozpoznawanie dobrego kontaktu (rapport)
- znaczenie poszczególnych aspektów komunikacji niewerbalnej w budowaniu relacji
Moduł II: komunikacja werbalna a budowanie relacji
- znaczenie systemów reprezentacji – czyli o tym, że każdy jest inny
- jak rozpoznawać systemy reprezentacji u rozmówcy
- jak i co mówić aby informacja trafiła do wszystkich
Moduł III: odzyskiwanie utraconych informacji (metamodel)
- mechanizmy odpowiedzialne za konstruowanie i wypowiadanie komunikatu
- ograniczenia percepcji – rodzaje i przykłady
- generalizacje, zniekształcenia, wyparcia – czyli skąd się biorą nieporozumienia w komunikacji
Moduł IV: konflikty w komunikacji i sposoby ich rozwiązywania
- czym jest konflikt w komunikacji
- hamulce skutecznej komunikacji
- kierowanie i moderowanie rozmową
- subtelności sugestii
- implikacje – przekierowanie uwagi od problemu do rozwiązania (model Miltona)
Moduł V: perspektywa w lepszym zrozumieniu rozmówcy
- znaczenie emocji w odbiorze komunikatu
- dystans a obiektywna ocena sytuacji
- pozycje percepcyjne – poszerzenie perspektywy i nowe podejście do rozwiązywania problemów w komunikacji