Efektywna komunikacja

Program

efektywna_komunikacja

Moduł I: komunikacja niewerbalna a budowanie relacji

  • znaczenie komunikacji niewerbalnej w komunikacji
  • budowanie  i rozpoznawanie  dobrego  kontaktu  (rapport)
  • znaczenie  poszczególnych  aspektów  komunikacji  niewerbalnej w budowaniu  relacji

Moduł II: komunikacja werbalna a budowanie relacji

  • znaczenie systemów reprezentacji – czyli o tym, że każdy jest inny
  • jak rozpoznawać systemy reprezentacji u rozmówcy
  • jak i co mówić aby informacja trafiła do wszystkich

 Moduł III: odzyskiwanie utraconych informacji (metamodel)

  • mechanizmy odpowiedzialne  za konstruowanie  i wypowiadanie  komunikatu
  • ograniczenia  percepcji – rodzaje i przykłady
  • generalizacje,  zniekształcenia,  wyparcia – czyli skąd się biorą nieporozumienia w komunikacji

Moduł IV: konflikty w komunikacji i sposoby ich rozwiązywania

  • czym jest konflikt w komunikacji
  • hamulce skutecznej komunikacji
  • kierowanie i moderowanie rozmową
  • subtelności sugestii
  • implikacje – przekierowanie uwagi od problemu do rozwiązania (model Miltona)

Moduł V: perspektywa w lepszym zrozumieniu rozmówcy

  • znaczenie emocji w odbiorze komunikatu
  • dystans a obiektywna  ocena sytuacji
  • pozycje percepcyjne – poszerzenie perspektywy  i nowe podejście do rozwiązywania problemów w komunikacji