Akademia Lidera to cykl szkoleń z zakresu kompetencji społecznych ułożony w jedną spójną całość.
Dobry lider, to taka osoba, za którą idzie zespół, to właśnie dzięki niemu organizacja odnosi zamierzone korzyści. Cykl szkoleń przygotowany w ramach „Akademii Lidera” ma na celu wykształcenie lub wzmocnienie w uczestnikach kompetencji liderskich potrzebnych do zarządzania zespołem we współczesnej organizacji.
Ramowy program Akademii Lidera
MODUŁ I. Komunikacja
I Dzień – Komunikacja
- Sztuka komunikacji – czy można jej się nauczyć?
- Jak przezwyciężać bariery komunikacyjne?
- Jak mówić aby być słuchanym? Jak słuchać, aby rozumieć?
MODUŁ II. Zarządzanie Zespołem
II Dzień – Motywowanie
- Motywowanie bez finansów – czy to możliwe?
- Kijem czy marchewką? – o skutecznych sposobach motywowania
- Inspirowanie pracownika do rozwoju. Pochwała, reprymenda, delegowanie zadań
III Dzień – Rozmowa oceniająca
- Motywująca funkcja oceny pracowniczej. Kryteria, osoby i narzędzia oceniania
- Najczęściej popełniane błędy podczas rozmowy oceniającej
- Standard prowadzenia rozmowy oceniającej – o czym należy pamiętać?
MODUŁ III. Budowanie zespołu pracowniczego
IV Dzień – Budowanie zespołu
- Kiedy grupa staje się zespołem, czyli jak dzięki współpracy osiągać cele projektowe
- Etapy budowania zespołu
- Przewodzenie zespołowi
MODUŁ IV Zarządzanie sobą
V Dzień – Radzenie sobie z konfliktami
- Czym jest konflikt, jakie są jego przyczyny i jakie są strategie radzenia sobie z konfliktami?
- Diagnoza własnej strategii radzenia sobie z konfliktem
- Zespołowe podejmowanie decyzji i rozwiązywanie konfliktów. Jak można zapobiegać eskalacji konfliktu? (Studium przypadku)
VI Dzień – Radzenie sobie ze stresem
- Czym jest stres? – stworzenie własnej definicji stresu oraz zrozumienie przyczyn stresu
- Czy stres może być pozytywny?
- Oswojenie stresu – jak chronić się przed wypaleniem zawodowym? Strategie radzenia sobie ze stresem