Akademia Lidera

Akademia Lidera to cykl szkoleń z zakresu kompetencji społecznych ułożony w jedną spójną całość.

Dobry lider, to taka osoba, za którą idzie zespół, to właśnie dzięki niemu organizacja odnosi zamierzone korzyści. Cykl szkoleń przygotowany w ramach „Akademii Lidera” ma na celu wykształcenie lub wzmocnienie w uczestnikach kompetencji liderskich potrzebnych do zarządzania zespołem we współczesnej organizacji.

Ramowy program Akademii Lideraakademia_lidera


MODUŁ  I. Komunikacja

I Dzień – Komunikacja

  • Sztuka komunikacji – czy można jej się nauczyć?
  • Jak przezwyciężać bariery komunikacyjne?
  • Jak mówić aby być słuchanym? Jak słuchać, aby rozumieć?

MODUŁ II. Zarządzanie Zespołem

II Dzień – Motywowanie

  • Motywowanie bez finansów – czy to możliwe?
  • Kijem czy marchewką? – o skutecznych sposobach motywowania
  • Inspirowanie pracownika do rozwoju. Pochwała, reprymenda, delegowanie zadań

III Dzień – Rozmowa oceniająca

  • Motywująca funkcja oceny pracowniczej. Kryteria, osoby i narzędzia oceniania
  • Najczęściej popełniane błędy podczas rozmowy oceniającej
  • Standard prowadzenia rozmowy oceniającej – o czym należy pamiętać?

MODUŁ III. Budowanie zespołu pracowniczego

IV Dzień – Budowanie zespołu

  • Kiedy grupa staje się zespołem, czyli jak dzięki współpracy osiągać cele projektowe
  • Etapy budowania zespołu
  • Przewodzenie zespołowi

MODUŁ IV Zarządzanie sobą

V Dzień – Radzenie sobie z konfliktami

  • Czym jest konflikt, jakie są jego przyczyny i jakie są strategie radzenia sobie z konfliktami?
  • Diagnoza własnej strategii radzenia sobie z konfliktem
  • Zespołowe podejmowanie decyzji i rozwiązywanie konfliktów. Jak można zapobiegać eskalacji konfliktu? (Studium przypadku)

VI Dzień – Radzenie sobie ze stresem

  • Czym jest stres? – stworzenie własnej definicji stresu oraz zrozumienie przyczyn stresu
  • Czy stres może być pozytywny?
  • Oswojenie stresu – jak chronić się przed wypaleniem zawodowym? Strategie radzenia sobie ze stresem