Nabór na kurs „Sekretarka w małej firmie”

Sekretarka w małej firmie

Celem kursu jest zdobycie wiedzy i umiejętności zawodowych potrzebnych do efektywnego prowadzenia sekretariatu. Na kursie zdobędziesz umiejętności zawodowe z dziedziny zarządzania, administracji, psychologii biznesu i księgowości, potrzebne do efektywnego prowadzenia sekretariatu.
W trakcie nauki na kursie poznasz poszczególne etapy obiegu dokumentów w firmie oraz rodzaje umów z zakresu prawa pracy, prawa cywilnego i handlowego. Po ukończeniu kursu z powodzeniem zorganizujesz pracę w sekretariacie. Będziesz również umiała profesjonalnie prowadzić rozmowy telefoniczne oraz korespondencję. Poznasz także zasady komunikacji werbalnej i niewerbalnej, niezwykle przydatne w trakcie negocjacji, ale także podczas wykonywania codziennych obowiązków. Dowiesz się również jak efektywnie zarządzać czasem swoim i swojego szefa.

Szczegółowy program kursu:

  1. Zasady organizacji i prowadzenia sekretariatu/biura (6 godz.)
    • Czynności wykonywane na stanowisku sekretarki/asystentki
    • Charakterystyka roli biura w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa
    • Rola informacji w pracy biurowej
    • Charakterystyczne cechy informacji użytecznej
    • Kierunki przepływu informacji
    • Struktura informacji i obieg informacji w firmie
  2. Prowadzenie i obieg dokumentacji sekretariatu/biura (7 godz.)
    • Dokumentacja w pracy biurowej – klasyfikacja dokumentacji biurowej, dokumenty regulujące czynności biurowe, zasady sporządzania korespondencji i redagowania pism
    • Zasady przechowywania i archiwizowania dokumentacji
    • Korespondencja w sprawach osobowych, z instytucjami finansowymi, organami administracji rządowej i samorządu terytorialnego
    • Instrukcja kancelaryjna
  3. Dokumentacja biurowa (8 godz.)
    • Układ pisma w stylu polskim oraz zachodnioeuropejskim
    • Charakterystyka pism informacyjnych
    • Charakterystyka pism handlowych
    • Ćwiczenia w sporządzaniu pism
  4. Zarządzanie (3 godz.)
    • Zarządzaniem czasem i organizacją pracy własnej
    • Organizacja stanowiska pracy – podstawowe wyposażenie sekretariatu
    • Środki techniczne i materiały w pracy biurowej
  5. Profesjonalna obsługa klienta i etykieta biurowa (6 godz.)
    • Kontakty z klientem/ przyjmowanie interesantów
    • Biurowy savoir-vivre
    • Informacyjna i reprezentacyjna funkcja sekretariatu
    • Przygotowanie i aranżacja spotkań
    • Komunikacja interpersonalna i autoprezentacja – dbanie o własny wizerunek
    • Radzenie sobie ze stresem
    • Komunikacja werbalna i niewerbalna
    • Zasady asertywności
  6. Komputeryzacja prac biurowych (30 godz.)
    • MS Office – tworzenie pism służbowych, korespondencja seryjna
    • MS Excel – przygotowywanie raportów, zestawień, tabel i wykresów
    • Internet i Intranet
    • Obsługa poczty elektronicznej
    • Netykieta, czyli savoir-vivre w Internecie

Kurs kończy się egzaminem i wydaniem certyfikatu ukończenia oraz zaświadczeniem na druku MEN.

Zajęcia będą realizowane w salach szkoleniowych i komputerowych w siedzibie OKiDZ „Edukacja” przy ul. Krakowskiej 56-62 we Wrocławiu.

Informacje dodatkowe

Do wyboru są dwa tryby uczestnictwa w zajęciach:

  • Planowany termin rozpoczęcia zajęć: szkolenie otwarte
    w dni powszednie: we wtorki i w czwartki od godz. 16:30 do 19:30
    (czas trwania kursu 10 tygodni)
  • Planowany weekendowy termin rozpoczęcia zajęć: szkolenie otwarte
    (czas trwania kursu 5 weekendów)

Czas trwania kursu:

60 godzin

Cena kursu:

790.00 zł netto + 23% VAT

Opłata obejmuje przygotowanie i realizację zajęć teoretycznych i praktycznych, opracowanie i wydruk materiałów szkoleniowych, wydanie certyfikatów o ukończeniu kursu.

Zapisy na kurs przyjmowane będą na podstawie formularza zgłoszeniowego (Formularz zgłoszeniowy) przesłanego mailem na adres k.truchta@synergy-trainings.pl lub biuro@synergy-trainings.pl.

przejdź do Działu Kontakt >>