Sekretarka w małej firmie
Celem kursu jest zdobycie wiedzy i umiejętności zawodowych potrzebnych do efektywnego prowadzenia sekretariatu. Na kursie zdobędziesz umiejętności zawodowe z dziedziny zarządzania, administracji, psychologii biznesu i księgowości, potrzebne do efektywnego prowadzenia sekretariatu.
W trakcie nauki na kursie poznasz poszczególne etapy obiegu dokumentów w firmie oraz rodzaje umów z zakresu prawa pracy, prawa cywilnego i handlowego. Po ukończeniu kursu z powodzeniem zorganizujesz pracę w sekretariacie. Będziesz również umiała profesjonalnie prowadzić rozmowy telefoniczne oraz korespondencję. Poznasz także zasady komunikacji werbalnej i niewerbalnej, niezwykle przydatne w trakcie negocjacji, ale także podczas wykonywania codziennych obowiązków. Dowiesz się również jak efektywnie zarządzać czasem swoim i swojego szefa.
Szczegółowy program kursu:
- Zasady organizacji i prowadzenia sekretariatu/biura (6 godz.)
- Czynności wykonywane na stanowisku sekretarki/asystentki
- Charakterystyka roli biura w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa
- Rola informacji w pracy biurowej
- Charakterystyczne cechy informacji użytecznej
- Kierunki przepływu informacji
- Struktura informacji i obieg informacji w firmie
- Prowadzenie i obieg dokumentacji sekretariatu/biura (7 godz.)
- Dokumentacja w pracy biurowej – klasyfikacja dokumentacji biurowej, dokumenty regulujące czynności biurowe, zasady sporządzania korespondencji i redagowania pism
- Zasady przechowywania i archiwizowania dokumentacji
- Korespondencja w sprawach osobowych, z instytucjami finansowymi, organami administracji rządowej i samorządu terytorialnego
- Instrukcja kancelaryjna
- Dokumentacja biurowa (8 godz.)
- Układ pisma w stylu polskim oraz zachodnioeuropejskim
- Charakterystyka pism informacyjnych
- Charakterystyka pism handlowych
- Ćwiczenia w sporządzaniu pism
- Zarządzanie (3 godz.)
- Zarządzaniem czasem i organizacją pracy własnej
- Organizacja stanowiska pracy – podstawowe wyposażenie sekretariatu
- Środki techniczne i materiały w pracy biurowej
- Profesjonalna obsługa klienta i etykieta biurowa (6 godz.)
- Kontakty z klientem/ przyjmowanie interesantów
- Biurowy savoir-vivre
- Informacyjna i reprezentacyjna funkcja sekretariatu
- Przygotowanie i aranżacja spotkań
- Komunikacja interpersonalna i autoprezentacja – dbanie o własny wizerunek
- Radzenie sobie ze stresem
- Komunikacja werbalna i niewerbalna
- Zasady asertywności
- Komputeryzacja prac biurowych (30 godz.)
- MS Office – tworzenie pism służbowych, korespondencja seryjna
- MS Excel – przygotowywanie raportów, zestawień, tabel i wykresów
- Internet i Intranet
- Obsługa poczty elektronicznej
- Netykieta, czyli savoir-vivre w Internecie
Kurs kończy się egzaminem i wydaniem certyfikatu ukończenia oraz zaświadczeniem na druku MEN.
Zajęcia będą realizowane w salach szkoleniowych i komputerowych w siedzibie OKiDZ „Edukacja” przy ul. Krakowskiej 56-62 we Wrocławiu.
Informacje dodatkowe
Do wyboru są dwa tryby uczestnictwa w zajęciach:
- Planowany termin rozpoczęcia zajęć: szkolenie otwarte
w dni powszednie: we wtorki i w czwartki od godz. 16:30 do 19:30
(czas trwania kursu 10 tygodni) - Planowany weekendowy termin rozpoczęcia zajęć: szkolenie otwarte
(czas trwania kursu 5 weekendów)
Czas trwania kursu:
60 godzin
Cena kursu:
790.00 zł netto + 23% VAT
Opłata obejmuje przygotowanie i realizację zajęć teoretycznych i praktycznych, opracowanie i wydruk materiałów szkoleniowych, wydanie certyfikatów o ukończeniu kursu.
Zapisy na kurs przyjmowane będą na podstawie formularza zgłoszeniowego (Formularz zgłoszeniowy) przesłanego mailem na adres k.truchta@synergy-trainings.pl lub biuro@synergy-trainings.pl.